Kanoen op Moraine Lake

12 augustus 2017 - Calgary, Canada

Vroeg op, zo enorm warm als t overdag is, zo koud is het ‘s ochtends vroeg. Duurt even voordat de zon door de hoge bomen heen kan stralen maar … t lukt m ook vandaag weer. Up tempo wakker en wassen, we gaan ontbijten en inkopen doen en  dan weer naar Morraine lake. Ondertussen heb ik hier her en der bordjes ‘No drone zone’ zien staan en het blijkt dat je nergens in nationaal park met een drone mag vliegen. Da’s een flinke bummer. Toch gaat ie mee in de tas. Wederom onze goedlachse en stokdove chauffeur die nu schreeuwend vertelt dat ie zijn telefoon ergens achter het dashboard heeft laten vallen. Het ding rinkelt aan een stuk maar hij kan m niet vinden. Entertaining ritje dus weer en om 11 uur zitten we in 2 kano’s op het belachelijk mooie meer. Het is nog vrij rustig en prachtig peddelen we naar de overkant. Daar vinden we een spot van waaruit niemand te zien is en ik installeer mijn drone. Machtig mooie beelden zie ik op mijn schermpje verschijnen en trots maak ik diverse rondjes. Dan is t mooi geweest, alles terug in de tas en peddelen we terug.

Screen Shot 2017-08-12 at 04.09.42

Weer uit de kano ontdek ik dat ik inderdaad prachtige beelden heb gezien maar ben vergeten op mijn ‘record’ knopje te drukken. Sukkel, sukkel. We besluiten niet meer terug te gaan en een rustige lunch te verorberen.

Middag plan is de berg op, het skigebied van Lake Louise, met de gondel omhoog. Beneden bij de gondel is het nog heter. Snel omhoog met een beker koffie en boven ietwat gewandeld. Het is echter veel te warm dus laten we ons verwennen in t restaurantje daar. Kaasfonduetje en wat andere hapjes.

Back on the campsite installeren we onze ‘instant’ barbecue en al snel blijkt dat we daar geen burgers op gaar gaan krijgen. Die doen we dan maar in de pan. Ik weet wel op uiterst culinaire wijze een aantal zorgvuldig geselecteerde stukjes paprika te grillen. Bakmeister Korp ! Hoewel de rest van het gezelschap hier wat over schampert vind ik het een hele achievement !

Nog een spelletje dutch blitz, iedereen wint zowaar een keertje en als t donker is gaan we plat. Ef heeft hele erge hoofdpijn, en het liggen valt niet mee. Toch komt ze in slaap en wordt t een rustige nacht.

We zijn ondertussen weer wakker, allemaal ok, en gaan vandaag rijden richting Jasper. Zal een mooie trip worden !

Dikke kus van ons allen !

1. Cocky Korpershoek:
    Is Effie weer opgeknapt?
    Dank je weer voor je verhaal en prachtige foto's. Spannend met de drone, jammer dat het even mislukte.
    Gezellige dag vandaag, ik denk aan jullie, dikke kus
  2. Anja jansen:
    12 augustus 2017
    Afgezien van de prachtige omgeving waar jullie verblijven, zie ik ook geweldig lekkere dingen op tafel verschijnen. Blijf genieten.
  3. Cocky Korpershoek:
    12 augustus 2017
    Weer zo'n mooi verhaal en prachtige foto's, dank je wel.
    Geweldig de drone, veel plezier er mee.
    Is Effie weer opgekanpt?
    Fijne dag en heel veel liefs
  4. Suus:
    WoW WoW WoW
    Heb nu alle verhalen gelezen en alle foto's gezien, omg ik heb bij het lezen al spierpijn gekregen (en een beetje rugpijn en....)
    Bewondering!!
  5. Opa bo en oma lady:
    12 augustus 2017
    Wat een helder water, het lijkt wel of de kano met de meisjes OP het water ligt. Maar er werd ook uitgebreid uitgerust en gegeten.
  6. Opa bo en oma lady:
    13 augustus 2017
    Weet je Eetje, jullie maken zo te zien lekkere maaltijden klaar. Maar ik vind die reepjes paprika geweldig artistiek op dat vuurtje. Dat moet even gezegd worden. Prachtige omgeving weer hoor.
    Alles goed hier. Kus van ons en likje van Jack.