Lang Weekend Vancouver

22 augustus 2017 - Calgary, Canada

Even een paar daagjes niet in staat geweest om nieuwe verhaaltjes te schrijven, want we hebben t te gezellig druk gehad !

Afgelopen donderdag dus vanuit Clearwater bij Wells Gray verder naar het zuiden afgezakt, en in Kamloops nog wat laatste inkopen gedaan in een of andere outdoor store voor Effie’s NZ reis. Breg zorgde voor de pizza en ik overzag het geheel. Bloedheet in Kamloops, harde droge wind en verder is hier echt niet veel te beleven. Moet hier zo vreselijk denken aan een avond dat we hier met Aldo overnacht hebben : het hotel was sinds 1950 niet meer schoongemaakt of opgeknapt, evenals het restaurant, en werkelijk alles wat we op ons bord kregen was gefrituurd, of het nou vlees, aardappelen of vis was. Wat hebben we gelachen toen, en alleen maar hele oude mensen om ons heen..

Enfin, in Kamloops wil je niet te bekend raken dus we rijden door, richting Lillooet, waar we ooit eens gekampeerd hebben op een hele leuke camping nadat Breg d’r blindedarm had. We komen daar tegen vieren aan en besluiten door te rijden, ook hier bloedheet, harde warme wind, Whistler wordt ons doel.

Prachtige rit is dit, van de woestijnachtige vlakten de bergen weer in, krinkel de kronkel weggetjes en continue vol op de rem. En we zien wederom geen enkel wild life. Wel passeren we een heel stuk waar het bos nog brand, alles pikzwart, veel rook, maar het schijnt onder controle te zijn. Dat is fijn dus de weg is niet meer afgesloten. Tegen 9 uur komen we in Whistler, lokaal RV park vanwege de douches uitgezocht en om 10 uur zijn we klaar met eten : heerlijke wraps in vol ornaat op tafel getoverd door onze chef. Morgen lekker douchen, de camper leeg ruimen en hopelijk nog tijd om even de berg op te gaan om wellicht nog een beertje of zo te treffen.

Vandaag is de enge regenachtige dag in Whistler, jammer maar geen probleem want het is warm. Korte broek in de regen dus. Na ontbijt en opruimwerkzaamheden naar het dorp, dat vergeven is van mountain bikers : overal wordt gecrosst, jan en alleman loopt met fietjes en helmpjes op, knie en elleboog beschermers… uiterst ‘cool’ allemaal. We gaan Blackcomb mountain op met de skilift. Boven in het nieuwe grote restaurant koffie en een snack, waarna we met de Peak2Peak lift naar Whister mountain gaan. Dit is echt een bizarre gondel lift die van de ene bergtop naar de andere gaat : ruim 4 kilometer zonder enige steum mast onderweg, duurt 11 minuten en de afstand tot het dal wanneer je precies halfverwege bent bedraagt bijna 450 meter.. En het gaat allemaal goed. Prachtig gezicht en als Breg ineens begint te stuiteren zien we in de verte op een skihelling een grote bruine beer rondstappen. Ha, toch een beer, ze zijn niet allemaal weg. Kunnen helaas geen foto nemen, gaat allemaal te snel. Ook nog een hertje vanuit de lucht, een dikke vette marmot en wanneer we onze weg terug naar het dorp nemen zitten we in de kou, regen, wolken in de stoeltjes lift.

In het dorp geluncht, burgertjes, patatters en wat sla en dan nog even snel een shop ronde. Overal fietscrossers, is een of ander festijn hier, iedereen met modder op zijn gezicht en fiets aan de hand, wij naar de Starbucks. Dan is t mooi geweest en tuffen we naar Horshoe Bay.

Om een uurtje of 6 komen we aan bij Nathalie en Sean en worden luidkeels en liefdevol ontvangen. Wat geweldig om elkaar weer te zien !! Is voor de kinderen al iets meer dan 2 jaar geleden en oh wat is er weer gegroeid. Nathalie en Sean wonen nu in het huis aan Wellington en zijn het druk aan het opknappen. Hier slapen de tot maandag ochtend wanneer we naar Anchorage en Kodiak in Alaska afreizen !

De gastvrijheid van de Brodericks is wederom grandioos. Zaterdag ochtend breng ik de RV terug naar het verhuurstation in het zuiden van Vancouver, pick een huur auto op het vliegveld op en ben tegen 1 uur weer terug in Horshoe Bay. Wat een tijd koste dat weer zeg. Ellenlange rijen bij de autoverhuur, bizarre files in de stad Vancouver, nee, effe snel hier iets doen is sort of out of the question.

Kaat en de meiden (incl Jemma) stappen in en we rijden naar het nieuwe appartement van Tante Dini, blijkt prachtig te zijn : ruim, licht en op een geweldige locatie in West Vancouver. We worden onthaald met een heerlijke lunch veel Hollandse ingredienten en heerlijk paar uurtjes doorgebracht.

Van hier uit naar het winkelcentrum park Royal om nog wat laatste detail spul te kopen, wellicht een koopje te scoren en hier treffen we Nathalie met Tessa & Mattias. Tegen 7 uur weer terug in de Bay en overheerlijk gebarbequed. Het weer is op en top, en we hebben een ontspannen en gezellige avond met een potje Pictionairy (best moeilijk om in het engels te tekenen..) dat slechts zeer nipt, maar toch gewonnen wordt door de Brodericks. Biertje en naar Bed.

Zondag is another relaxing day, waarbij we rustig wakker worden, Breg, Effie en Tessa eerst naar de gym gaan voor een workout, en ik mijn bak koffie nog eens hef en met Kaat naar de haven loop waar we lunch oppikken. ’s Middags ga ik golfen met Sean, Mattias en een vriend van Sean en we lopen een heerlijke 9 holes. Op hole 6 wordt t even opletten want er bevind zich een beer al een tijdje in en rond deze hole, en middels een bordje worden we daarvan op de hoogte gesteld. Als je m ziet, no panic, back away slowly, praat rustig en geef m z’n ruimte.

Gelukkig geen extra stress op deze hole en ook geen beer tegen gekomen

Heerlijk balletje geslagen, biertje erbij in het zonnetje, en als we thuiskomen zijn ook de dames weer thuis die een ‘hike’ hebben gedaan de berg op.

We maken ons op voor een ‘familie dinner’ : Nathalie en Sean pakken enorm uit met een overheerlijk nasi maaltijd en ook Sean’s zus, man en hun zoon komen langs, evenals de twee oma’s. Reuze gezellig en de avond wordt afgesloten met de laatste nieuwe disney film, traantjes in de ogen film.

Next morning om 7 uur eruit, snel ontbijt en dan afscheid, alle kids zijn dapper hun bed uit gekomen voor ons, Sean is al aan het werk, en wij rijden de huurauto terug naar het vliegveld. Checken onze toenemende hoeveelheid koffers in en zitten om 12 uur in t vliegtuig van Vancouver naar Anchorage. We zitten hier vlakbij de baan van de zonsverduistering en zien het inderdaad buiten een heel klein beetje schemerig worden.

Starbucks, snack en in da plane.

Wat was het fijn om die lieve familie weer te zien en wat zijn we weer geweldig ontvangen !

Zonder problemen geland in de regen van Anchorage … het is hier wat nattig en het lijkt erop dat dit de komende tijd zo blijft. Vanuit Anchorage vliegen we straks door naar Kodiak Island, waar we dan 1 volle dag zijn, en op woensdag naar de lodge in Katmai vliegen. Vanaf dat moment wordt het dan even 5 dagen volledig stil omdat we daar geen telefoon of internet hebben. Morgen nog wel, tot morgen dus !

Alle liefs

1. Cocky Korpershoek:
    22 augustus 2017
    Geweldig, de dagen met de familie. Erg leuke, gezellige foto's ook Ewout.
    Nu de laatste week in Alaska. Hoop dat het weer ook meewerkt, Fijne dagen gewenst, heel veel liefs en een dikke kus voor allemaal.
  2. Anja jansen:
    22 augustus 2017
    Leuk verslag Ewout, veel bekende familie- en plaatsnamen gelezen. Heel veel plezier in Alaska
  3. Opa bo en oma lady:
    22 augustus 2017
    Gezellige familiefoto`s hoor. Leuk als je elkaar zolang niet gezien hebt. Zeker kinderen veranderen zo snel. Op naar Alaska. Misschien is het daar wat rustiger, ook voor de beren en ander wildlife. Ik denk dat het ook iets te maken heeft met de toegenomen drukte overal. Arme dieren! Hier is alles o.k. Het hemelwater is misschien nu op want de zon schijnt en de lucht is blauw. Liefs van ons en een knuffel van Jack.
  4. Suus:
    22 augustus 2017
    Haha Breg, als ik verhaal met de gondel lees moet ik spontaan aan die keer denken toen je nog heel klein was en aan de man die het reuzenrad bediende steeds vroeg: "meneer, meneer, mag
    Ik er alstublieft uit?!"
    Nou, mij zou je voor geen geld in de wereld in zo'n stoeltje krijgen hoor, ook niet bij 50 meter hoogte!!
    Wat grappig dat er een beer op de golfbaan woont!!
    Jullie heel veel plezier in Alaska, geniet er van dat jullie geen ontvangst hebben