Vanuit Calgary de bergen in

8 augustus 2017 - Banff National Park, Canada

De dag begint met n ontbijtje voor allen, en een fitness voor die ene enkeling die zich moet blijven voorbereiden op haar NZ trip die steeds dichterbij komt. Het is weer n warme korte broeken dag in het zonnetje. Levensmiddelen inslaan en nog een snelle 'best buy', waarna we gaan rijden richting Banff. Is maar n kort stukje en tegen 3 uur komen we aan.

Is het nou bewolkt of heiig ?! Combinatie van beiden en een brand lucht : bosbranden in de buurt maken het een beetje smoggy in Banff. Maar dat klaart op en ook hier is het gewoon warm. Ef moet in training blijven en zij draagt de rugzak met al onze spullen, wat een luxe.

Banff is enorm toeristisch, druk, toch wel aardige winkeltjes en er we eten er een hapje bij 'Park'. Trendy tentje maar lekker en gezellig. Biertje, wijntje en klaar is trijntje.

Half uurtje naar de campsite en we staan er mooi, aan de rand, vrij uitzicht op valleitje en berg. Vanwege de enorme droogte geld er een algemeen vuurverbod dus we zetten ons coleman lampje in de kampvuur kuil en doen alsof er niets aan de hand is. De muggen zijn ook blij dat we er zijn maar wij zijn blijer.

Ef is natuurlijk meteen op pad tussen de bomen en maakt kennis met meneer Uil die in het veldje achter onze campsite blijkbaar zijn jachtgebied heeft. Gaaf, erg sierlijke beesten zijn dat zeg.

En een heerlijke nacht is het gevolg. Stil, donker, heerlijk geslapen en om half 8 weer wakker. Ontbijt in t langzaam doorbrekende zonnetje en ons opmaken voor een dagje wandelen in de buurt. En daar is meneer Uil weer, nu kunnen we m wat dichterbij benaderen en een paar leuke fotootjes maken Nu eerst koffie ! :-)

1. Anja jansen:
    8 augustus 2017
    Ongeveer 20 jaar geleden waren wij met je ouders ook in Banff en je moeder en ik gingen winkels kijken, zagen mooie oorbellen van Amolite, beetje prijzig dus niet gekocht. De natuur hebben we niet van zo dichtbij kunnen aanschouwen als jullie nu.
    Wat een rust gaat er uit van de prachtige foto,s. Dat is echt genieten, ook voor mij. Tantanja
  2. Cocky Korpershoek:
    8 augustus 2017
    Een fijne, relaxte dag. Wat leuk, die uil.
    Julie genieten wel zo te lezen.
    Veel plezier vandaag en een dikke kus.
  3. Marina:
    8 augustus 2017
    heerlijk weer terug in je favoriete land, soort thuiskomen bijna !!! tot de volgende
  4. Opa bo en oma lady:
    9 augustus 2017
    lieve alle vier, een levensteken vanuit het landje van spek. Ik ben haast jaloers op jullie hoor. De foto`s zeker de natuurfoto`s blijf ik toch het mooiste vinden. Dat heeft nou eenmaal mijn interesse. Jullie koppies erbij moet ook kunnen natuurlijk,anders wordt het zo onpersoonlijk hè. Veel plezier.Kus van ons en een knuffel van Jack,hij is wat stil vanmorgen merk ik wel.Een beetje depri denk ik.Dag!